Dr. Claudia Mazziotti

Wiss. Mitarb.

Pädagogische Psychologie
Institut für Erziehungswissenschaft
Ruhr-Uni­ver­si­tät Bo­chum
Uni­ver­si­täts­stra­ße 150
D - 44780 Bo­chum

Telefon:
0234 / 32-22731
Mail: Raum:
GA 1/54

Sprechstunden

Hinweise:

Nach Vereinbarung per E-Mail

Curriculum vitae

  • Education:
    • Bachelor of Arts Erziehungswissenschaft und Romanische Philologie/ Italienisch, Ruhr-Universität Bochum, 2010
    • Master of Arts Erziehungswissenschaft, Ruhr-Universität Bochum, 2012
    • Dr. phil., Erziehungswissenschaft mit Schwerpunkt Learning Sciences, Ruhr-Universität Bochum, 2017
  • Position: Wissenschaftliche Mitarbeiterin

Curriculum vitae (PDF)

Forschungsschwerpunkte/ Focus of Research

  • Productive Failure
  • Lernen und Lehren in kooperativen Settings
  • Analyse von kooperativen Lernprozessen
  • Entwicklung, Implementation und Evaluation adaptiver Lerntechnologien

Selected Publications and Conference Contributions

Mazziotti, C. (2017). When young students fail to productively learn with Productive Failure-analyzing core learning mechanisms (Doctoral Thesis). Retrieved from Dokumentenrepositorium der Ruhr-Universität Bochum (URN: 294-54841).

Mazziotti, C., Rummel, N., & Deiglmayr, A. (2016). Comparing Students’ Solutions When Learning Collaboratively or Individually Within Productive Failure. In C.K. Looi, J.L. Polman, U. Cress, P. Reimann (Eds.), Transforming Learning, Empowering Learners: The International Conference of the Learning Sciences- Proceedings of the 12th international conference of the learning sciences (ICLS 2016), Vol. 2 (pp. 926-929). International Society of the Learning Sciences, Inc.

Mazziotti, C., Loibl, K., & Rummel, N. (2015). Collaborative or individual learning within Productive Failure. Does the social form of learning make a difference? In O. Lindwall, P. Häkkinen, T. Koschman, P. Tchounikine, & S. Ludvigsen (Eds.), Exploring the Material Conditions of Learning- Proceedings of the 11th international conference on Computer Supported Collaborative Learning (CSCL 2015), Vol. 2 (pp. 570-575). The International Society of the Learning Sciences, Inc.

Mazziotti, C., Holmes, W., Wiedmann, M., Loibl, K. Rummel N., Mavrikis, M., Hansen, A., & Grawemeyer, B. (2015, June). Robust student knowledge: Adapting to individual students’ needs as they explore the concepts and practice the procedure of fractions. In J. Boticario & K. Muldner, Workshop Proceedings of the 17th conference on Artificial Intelligence in Education (AIED, 2015), Vol. 2 (pp.32-40). CEUR Online Proceedings for Scientific Conferences and Workshops.

Mazziotti, C., Rummel, N., & Loibl, K. (2015). Kooperatives Lernen: Eine entscheidende Komponente des Productive Failure- Ansatzes. In Sommer K., J. Lorke & C. Mattiesson (Eds.), Publizieren in Zeitschriften für Forschung und Unterrichtspraxis – Ein Element der Wissenschaftskommunikation in den Fachdidaktiken und Bildungswissenschaften [Publishing in Journals for Research and Instructional Practice- An Element of Science Communication in didactics and educational sciences], (pp. 69-78). Bad Heilbrunn: Klinkhardt.

Ansprechpartner / Sekretariat

Nesrin Denizer

Tel: 0234 / 32- 24750
Fax: 0234 / 32- 14405

Mail: pp@rub.de
Web: http://ife.rub.de/pp

Raum: Gebäude GA, Ebene 1 Raum 62

Öffnungszeiten:
Di: 11:00-12:00
Do: 11:30-13:00