Special Section zu Future Learning Spaces for Learning Communities im British Journal of Educational Technologies erschienen

17. September 2019

In der aktuellen Ausgabe des British Journal of Educational Technology (Volume 50, Number 5) ist eine Special Section mit dem Titel „Future Learning Spaces for Learning Communities: Perspectives from the Learning Sciences” erschienen, die gemeinsam von Dr. Julia Eberle, Dr. Yotam Hod und Prof. Dr. Frank Fischer als Gasteditoren herausgegeben wurde. In der Special Section werden einerseits neue Konzeptualisierungen und theoretische Sichtweisen auf Future Learning Spaces thematisiert, andererseits empirische Befunde vorgestellt, wie digitale und physische Lernumgebungen die Lernerfahrung prägen, sowie Ansätze zur Übertragung dieser wissenschaftlichen Erkenntnisse in den praktischen pädagogischen Alltag präsentiert.

Die Special Section enthält die folgenden Beiträge:

  • Future learning spaces for learning communities: Perspectives from the learning sciences (Julia Eberle, Yotam Hod & Frank Fischer)
  • An ecological perspective on learner‐constructed learning spaces (Crina Damşa, Monika Nerland & Zacharias E. Andreadakis)
  • Designing for situated learning: Understanding the relations between material properties, designed form and emergent learning activity (Pippa Yeoman & Stephanie Wilson)
  • Going immersive in a community of learners? Assessment of design processes in a multi‐setting architecture studio (Hadas Sopher, Dafna Fisher Gewirtzman & Yehuda E. Kalay)
  • Taking responsibility to support knowledge building: A constructive entanglement of spaces and ideas (Yotam Hod, Chen Yaari & Julia Eberle)
  • Connecting knowledge spaces: Enabling cross‐community knowledge building through boundary objects (Guangji Yuan & Jianwei Zhang)
  • Teaching expertise reconsidered: The Technology, Pedagogy, Content and Space (TPeCS) knowledge framework (Yael Kali, Ornit Sagy, Maya Benichou, Osnat Atias & Rachel Levin‐Peled)

Für: Allgemein
Von: Pädagogische Psychologie